piątek, 12 grudnia 2008
Jak stworzyć dobry opis oferty? Część 2
Była już mowa o długości wersu w tekście sprzedażowym, a dziś napiszę coś na temat rodzajów, wielkości i kolorze czcionek na aukcjach.
Twierdzi się, iż w tekstach sprzedażowych najkorzystniej jest używać jednej z tych czterech czcionek:
- Verdana
- Tahoma
- Trebuchet
- Georgia
Jeśli chodzi o kolor, wielkość i rodzaj czcionki, których powinno się używać na aukcjach, to nie ma tutaj sztywnych reguł. Czasami sprzedają się aukcje, które posiadają rażące, kolorowe, duże i różnorodne czcionki. Inni wolą stonowane kolorystycznie i jednolite wielkościowo czcionki. Będzie to zależało od grupy odbiorców – warto się zastanowić nad tym do jakiej grupy jest skierowany produkt i jego opis przygotować pod tę grupę.
Jeśli aukcja jest kierowana wyłącznie do ludzi młodych, można wtedy spróbować pisać za pomocą mieszania wielkich i małych liter oraz rażących kolorów. Można w tekście opisu pokolorować fragmenty tekstu tak, aby na długim opisie pojawił się jakiś napis z tych kolorowych liter. Młodzi nie lubią nudy i szablonowych opisów – są otwarci na to co nowe, dziwne (a wręcz udziwnione).
Taka zabawa formą i kolorem nie sprawdzi się natomiast na aukcjach skierowanych do osób poważniejszych, którzy cenią stabilność i pewność – do nich trzeba racjonalnych argumentów i standardowych form.
Na aukcjach językowych można pokolorować tekst tak, aby układał się w kolory flagi danego państwa co też może przyciągnąć uwagę osób z jednej strony najczęściej młodych, ale też myślących już racjonalnie o swojej przyszłości i chcących w nią inwestować.
Jeśli chodzi o mnie, jako stałą klientkę na Allegro, to cenię sobie na aukcjach teksty o stonowanej kolorystyce. Najchętniej czytam oferty, przy których moje oczy się nie męczą, wielkie czcionki używane są tylko w nagłówkach, nie ma kilku formatowań na raz (podkreślenia, pogrubienia i kursywy.), oraz zbyt wielu kolorów czcionek. Mam wrażenie, że wielu Allegrowiczów by mnie poprało :) A Ty?
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1 komentarz:
Generalnie, gdy pisze się dłuższe teksty, które mają być publikowane w internecie, zaleca się używanie czcionek bezszeryfowych np. Tahoma. Jaka jest różnica między czcionkami bezszeryfowymi a szeryfowymi(np. Times New Roman)? Czcionki szeryfowe mają tzw. szeryfy, czyli różnego rodzaju ozdobniki, zwiększające ich dekoracyjność np. poziome kreski będące stopkami liter. Niestety jak wykazały różnego rodzaju badania, czcionki te nie najlepiej sprawdzają się dla tekstów, które mają być czytane na monitorze. Powodują znacznie szybsze zmęczenie wzroku. Nie bez przyczyny takie portale jak Wikipedia, na których często możemy spotkać długie teksty, stosują właśnie czcionki bezszeryfowe.
Prześlij komentarz