piątek, 3 października 2008

Jak sprawić żeby tytuł Twojej aukcji był skuteczny?

Na SGA miałam przyjemność uczestniczyć w warsztatach copywriterskich, dotyczących dobrego tytułu aukcji. Wykładowca poświęcił większość czasu na pokazanie złych tytułów aukcji. Charakteryzowały się one tym, że:

- nie wiadomo było czego dotyczy aukcja
- były nieprzemyślane, chaotyczne i nieczytelne
- zawierały bezużyteczne frazy i puste słowa
- nudziły lub odrzucały od kliknięcia w aukcję

Jak się okazuje, 50 znaków to dla większości sprzedawców nie lada wyzwanie, żeby zmieścić tyle informacji na temat sprzedawanych przez nas produktów, ile byśmy chcieli, a przede wszystkim żeby nakłonić Allegrowiczów do kliknięcia w aukcję.

Dobry tytuł aukcji powinien przestrzegać jednej lub obu z zasad:

Zasada 1 – AIDA

Attract (przyciągnąć)
Interest (zainteresować)
Desire (pragnienie)
Action (akcja)

Czyli najpierw tytuł aukcji powinien przyciągnąć uwagę (możemy to wzmocnić dodatkowymi płatnymi opcjami Allegro np. Podświetlenie ) Następnie powinien on Allegrowicza zainteresować. Nie nastąpi to, jeśli nie będzie się pokrywał z tematyką, którą lubi użytkownik, więc dobrze jest przemyśleć kategorię, w której wystawiamy przedmiot. Allegrowicz powinien poczuć pragnienie dowiedzenia się więcej o danym przedmiocie, co spowoduje akcję – kliknięcie w aukcję. Reszta zależy od opisu.

Zasada 2 – CMTD – Co mi to da?

Pytania jakie powinniśmy sobie zadać (lub znajomemu) gdy utworzymy tytuł aukcji:

1. Czy ten tytuł zatrzyma Cię przy aukcji?
2. Czy wymusi przeczytanie opisu?
3. Czy kupiłbyś ten przedmiot?

Oczywiście łatwo się o tych zasadach pisze, ale wprowadzić je w życie to dopiero sztuka. Dla inspiracji poszukałam kilka tytułów aukcji, które moim zdaniem są zgodne z tymi zasadami oraz skutecznie sprzedają oferowane produkty. Oczywiście to, że ja bym w nie kliknęła, nie oznacza, że inni Allegrowicze też by tak zrobili. Pomimo tego, spójrzcie:

Prosta metoda jak rzucić palenie- Allen Carr W-wa

Biblia Fotografii

HIT wybielanie zębów żel 35% zobacz kOmEnTaRzE

ŚLICZNE SUBTELNE LUSTRO - TYLKO 3 SZT

==== UCZ SIĘ 10 RAZY SZYBCIEJ!! OSZCZĘDZAJ CZAS

Tanio i skutecznie dotrzyj do milionów klientów!


Kilka ważnych informacji na temat tytułów aukcji:

1. Polskie znaki są nierozpoznawalne przez wyszukiwarkę Allegro

Nie oznacza to, że należy z nich całkowicie rezygnować. Niektóre słowa napisane w tytule bez polskich znaków wyglądają dziwacznie (np.. gdy zastosujemy o zamiast ó, tak jak w słowie np. „Zrob wrazenie” zamiast „zrób wrażenie”.

2. Według wykładowcy następujące słowa są niepotrzebne i niewskazane w tytułach aukcji:
- nowość
- zobacz to
- jedyna
- jedyny
- super
- okazja
- wyprzedaż
- fraza BCM (bez ceny minimalnej)

To, że wykładowca tak sądzi, nie oznacza, że trzeba mu bezkrytycznie wierzyć i tych słów unikać. Słowo „wyprzedaż” i „okazja” pojawia się w końcu wielu tytułach skutecznie sprzedawanych aukcj :)

Brak komentarzy: