Na SGA miałam przyjemność uczestniczyć w warsztatach copywriterskich, dotyczących dobrego tytułu aukcji. Wykładowca poświęcił większość czasu na pokazanie złych tytułów aukcji. Charakteryzowały się one tym, że:
- nie wiadomo było czego dotyczy aukcja
- były nieprzemyślane, chaotyczne i nieczytelne
- zawierały bezużyteczne frazy i puste słowa
- nudziły lub odrzucały od kliknięcia w aukcję
Jak się okazuje, 50 znaków to dla większości sprzedawców nie lada wyzwanie, żeby zmieścić tyle informacji na temat sprzedawanych przez nas produktów, ile byśmy chcieli, a przede wszystkim żeby nakłonić Allegrowiczów do kliknięcia w aukcję.
Dobry tytuł aukcji powinien przestrzegać jednej lub obu z zasad:
Zasada 1 – AIDA
Attract (przyciągnąć)
Interest (zainteresować)
Desire (pragnienie)
Action (akcja)
Czyli najpierw tytuł aukcji powinien przyciągnąć uwagę (możemy to wzmocnić dodatkowymi płatnymi opcjami Allegro np. Podświetlenie ) Następnie powinien on Allegrowicza zainteresować. Nie nastąpi to, jeśli nie będzie się pokrywał z tematyką, którą lubi użytkownik, więc dobrze jest przemyśleć kategorię, w której wystawiamy przedmiot. Allegrowicz powinien poczuć pragnienie dowiedzenia się więcej o danym przedmiocie, co spowoduje akcję – kliknięcie w aukcję. Reszta zależy od opisu.
Zasada 2 – CMTD – Co mi to da?
Pytania jakie powinniśmy sobie zadać (lub znajomemu) gdy utworzymy tytuł aukcji:
1. Czy ten tytuł zatrzyma Cię przy aukcji?
2. Czy wymusi przeczytanie opisu?
3. Czy kupiłbyś ten przedmiot?
Oczywiście łatwo się o tych zasadach pisze, ale wprowadzić je w życie to dopiero sztuka. Dla inspiracji poszukałam kilka tytułów aukcji, które moim zdaniem są zgodne z tymi zasadami oraz skutecznie sprzedają oferowane produkty. Oczywiście to, że ja bym w nie kliknęła, nie oznacza, że inni Allegrowicze też by tak zrobili. Pomimo tego, spójrzcie:
Prosta metoda jak rzucić palenie- Allen Carr W-wa
Biblia Fotografii
HIT wybielanie zębów żel 35% zobacz kOmEnTaRzE
ŚLICZNE SUBTELNE LUSTRO - TYLKO 3 SZT
==== UCZ SIĘ 10 RAZY SZYBCIEJ!! OSZCZĘDZAJ CZAS
Tanio i skutecznie dotrzyj do milionów klientów!
Kilka ważnych informacji na temat tytułów aukcji:
1. Polskie znaki są nierozpoznawalne przez wyszukiwarkę Allegro
Nie oznacza to, że należy z nich całkowicie rezygnować. Niektóre słowa napisane w tytule bez polskich znaków wyglądają dziwacznie (np.. gdy zastosujemy o zamiast ó, tak jak w słowie np. „Zrob wrazenie” zamiast „zrób wrażenie”.
2. Według wykładowcy następujące słowa są niepotrzebne i niewskazane w tytułach aukcji:
- nowość
- zobacz to
- jedyna
- jedyny
- super
- okazja
- wyprzedaż
- fraza BCM (bez ceny minimalnej)
To, że wykładowca tak sądzi, nie oznacza, że trzeba mu bezkrytycznie wierzyć i tych słów unikać. Słowo „wyprzedaż” i „okazja” pojawia się w końcu wielu tytułach skutecznie sprzedawanych aukcj :)
piątek, 3 października 2008
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz