środa, 14 stycznia 2009

Im dłużej trwa aukcja tym większa szansa na sprzedaż

Ostatnio doszłam do wniosku, że na Allegro przestaje opłacać się wystawianie aukcji na termin krótszy niż 7 dni. Powód? Najprawdopodobniej zbyt mało osób odwiedzi tę aukcję.

W Złotych Myślach skończyła się niedawno promocja "Noworoczna Okazja", która polegała na tym, że co kilka dni ceny wybranych książek i audiobooków na CD wzrastały o kilka procent. Miało to na celu zachęcić klientów do skorzystania z okazji i kupna najlepszych publikacji motywacyjnych jakie wydajemy, po obniżonej cenie. I zadziałało!

Tę samą koncepcję postanowiłam zastosować na Allegro, wystawiając aukcje na 3 lub 5 dni, co okazało się niezbyt skuteczne. Krótki termin aukcji z książkami wcale nie zwiększa ich atrakcyjności. Zbyt krótki czas trwania nawet wyróżnionych aukcji wpłynął też na ich małą odwiedzalność. O wiele lepiej sprzedają się książki, które wystawiam na aukcjach 14 dniowych. (Większość sprzedanych przedmiotów ma miejsce ostatniego dnia trwania aukcji, dlatego nigdy nie warto kończyć aukcji przed czasem!)

Podobnie jest w Sklepach Allegro, gdzie można wystawiać przedmioty nawet na 30 dni. Zauważyłam, że takie długie aukcje cieszą się dużą popularnością i napędzają sobie sprzedaż kolejnymi klientami. Np. pierwszy dokona zakupu 7 dnia od wystawienia aukcji, drugi 15, trzeci 22 itd.

Sprzedaż na aukcji to pewien łańcuch zależności
:

1. Im dłużej trwa aukcja, tym więcej ludzi ją odwiedzi
2. Wraz z odwiedzalnością wzrasta ilość potencjalnych kliknięć w "Kup teraz"
3. Każdy kolejny klient na liście sprawia, że sprzedawany przedmiot jest bardziej pożądany.

:)

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Ja dopiero rozpocząłem sprzedaż na allegro. Jak na razie niestety jestem sporo do tyłu, gdyż promuję aukcje. Mam nadzieję jednak, że Twoja teoria o tym, iż najwięcej książek sprzedaje się ostatniego dnia, w moim przypadku okaże się także prawdziwa;)
Jak tylko zakończą się pierwsze moje aukcje zapraszam na swojego bloga, gdzie opublikuję własne spostrzeżenia ze sprzedaży na allegro.