wtorek, 30 grudnia 2008

Walka o pozytywny komentarz


Nic bardziej nie cieszy Allegrowicza, jak otrzymanie pozytywnego komentarza. Dla sprzedawcy oznacza to nie tylko, że towar doszedł, a klient jest z niego zadowolony; jest to też pewnego rodzaju przypieczętowanie transakcji.

Ostatnio założyłam sobie nowe prywatne konto Allegro, gdyż wcześniej dzieliłam jedno konto z mamą i znudziło mi się każdorazowe podawanie innych danych do wysyłki. Jednym z moich pierwszych zakupów był dywanik łazienkowy. Po otrzymaniu przesyłki i stwierdzeniu zgodności towaru z opisem, wystawiłam sprzedawcy pozytywny komentarz, oczekując rewanżu... który niestety nie nastąpił.

Kilka dni później poprosiłam go o komentarz zwrotny. Niestety mój email nie spotkał się z żadną reakcją, więc kolejnego dnia wysłałam mu 5 wiadomości z rzędu o tej samej treści w celu przyciągnięcią uwagi. Jako Allegrowiczka, której zależało na każdym pojedynczym komentarzu i punkcie, byłam bardzo zdesperowana ;) Dopiero po dwóch tygodniach udało mi się wywalczyć gwiazdkę. Nigdy więcej nie kupię niczego u tego sprzedawcy, bez względu na to jak ciekawy ma asortyment.

Jeśli chcesz dać sobie szanse, aby Allegrowicz do Ciebie wrócił i dokonał kolejnego zakupu, nie dopuść, aby doszło do podobnej sytuacji i wystawiaj komentarze najszybciej jak jest to możliwe. Szczególnie, gdy otrzymujesz prośbę o komentarz zwrotny – wówczas reaguj natychmiast. Pamiętaj, że pozytyw to dla wielu Allegrowiczów bardzo istotna część transakcji, prawie tak ważna jak sam przedmiot, który kupili. Dbają o to szczególnie początkujący, których wiarydogność wzrasta z każdą otrzymaną gwiazdeczką :)

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Problem z wystawianiem komentarzy nie dotyczy tylko sprzedających, ale kupujących też. Swego czasu sprzedając parę rzeczy wystawiłem komentarze kupującym zaraz po otrzymaniu wpłaty i wysłaniu przedmiotu. Efekt był taki że nie tylko musiałem się dopytywać u niektórych czy przesyłka doszła, ale też prosić ich o wystawienie komentarza. Skończyło się na tym że zrezygnowałem z tego i czekam z wystawieniem swojego komentarza na wystawienie komentarza przez kupującego - kupującym zwykle zależy na komentarzach, więc wystawiają swój tak abym ja też im się mógł zrewanżować tym samym, co też robię. Oczywiście złośliwi mogą powiedzieć że takie podejście do komentarzy to jest wywieranie presji na kupujących żeby nie wystawiali negatywa bo mogą się liczyć z negatywem w odwecie. Najlepiej jest więc starać się nie dopuszczać do sytuacji gdzie kupujący będzie zmuszony wystawić taki komentarz.

Anonimowy pisze...

Zwyczajowo najpierw kupujacy wystawia komentarz potwierdzajac w ten sposob odbior przesylki i okresla poziom zadowolenia z transakcji. Nastepnie sprzedawca przypieczetowuje zakonczenie sprzedazy wlasnym komentarzem. Co jesli kupujacy nie wystawi komentarza? Jak ma sie zachowac sprzedawca? Czy ma go wystawic jako pierwszy ?

Anonimowy pisze...

Dołączam się do pytania BluefoxPL.