czwartek, 31 lipca 2008

Menedżer sprzedaży - czy warto?

Na targach SGA spotkałam członka mojej rodziny, który jak się okazuje ma straszny bałagan w aukcjach i sprzedanych przedmiotach. Gdy zapytałam go czy używa menedżera sprzedaży, to się zdziwił i zaprzeczył. Kilka dni później przyszedł do mnie na "korepetycje z menedżera", co pozwoliło mu wprowadzić porządek i sprzedaż na Allegro idzie mu o wiele sprawniej.

Gdy zaczynamy sprzedawać coraz więcej na Allegro i nie możemy się połapać w aukcjach i Allegrowiczach - kto zapłaci przelewem, kto za pobraniem, któremu zmienić adres czy wysłać fakturę i zapisujemy te wszsytkie informacje gdzieśs na kartkach albo w Excelu, to sygnał, że czas na zmiany :) Najlepszym narzędziem do wprowadzenia takiego porządku jest moim zdaniem menedżer sprzedaży.

Czym jest Menedżer Sprzedaży i dlaczego warto z niego korzystać?

Menedżer Sprzedaży to narzędzie do efektywnego zarządzania transakcjami. Dostarcza niezbędnej wiedzy i opcji w panelu Allegro, potrzebnych do dobrego funkcjonowania. Ułatwia i usprawnia cały proces sprzedaży na Allegro. Opłata za korzystanie z Menedżera: jest stosunkowo niewielka i na pewno warta swojej ceny - 2,50 zł za pierwsze 30 dni; 7,50 zł za każde następne 30 dni. Jeśli jeszcze nie masz Menedżera Sprzedaży to wypróbuj go już teraz – inwestując tylko 2,50zł :)

Menedżer ma wiele funkcji, które ułatwiają prowadzenie transakcji w Allegro. Oprócz funkcji służących do zarządzania transakcjami dostępne są również opcje, które pozwalają dostosować jego działanie do potrzeb Sprzedającego.

Oto kilka głównych zalet Menedżera: (skopiowane z regulaminu Allegro wraz z moim komentarzem).

Zarządzanie transakcjami

  • Przenoszenie transakcji do odpowiedniej sekcji w zależności od etapu transakcji - wszystkie transakcje zakończone sprzedażą znajdują się w zakładce Sprzedane. W zależności od etapu transakcji można je przenieść do wybranej sekcji, np. Oczekują na wpłatę (z góry). Wyszukiwarka dostępna w panelu Menadżera Sprzedaży pozwala na szybkie znalezienie transakcji po tytule, nazwie Użytkownika, numerze telefonu, miejscowości, itp.

Korzystam z tej funkcji najczęściej, wprowadzając porządek wśród Allegrowiczów, którzy potwierdzili kupno książki. Przenoszę ich do odpowiednich sekcji np. Gdy wiem, że zamierzają zapłacić przelewem za książkę - „Oczekują na wpłatę z góry”. Gdy przelew dotrze – do „Zapłacone do wysłania”. Po wysyłce książki – do „Zakończone”.

  • Wysyłanie powiadomień wprost z listy transakcji znajdujących się w danej sekcji, takich jak "Podziękowanie za zakup" lub "Informacja o wysyłce" - za jednym razem można wysłać dane powiadomienie do wielu Kupujących. Treść powiadomień można ustalić według własnych potrzeb lub wykorzystać gotowe teksty.

    W czasie przenoszenia Allegrowiczów do różnych sekcji Menedżer Sprzedaży proponuje wysyłanie danym Allegrowiczom e-maili informujących np. O numerze konta, o tym, że dotarła do nas ich wpłata. W ostatnim etapie dowiadują się, że książka została już do nich wysłana. Dzięki temu nie muszę formułować za każdym razem tej samej treści e-maila, tylko mam ją gotową w menedżerze. Bardzo się też przydaje możliwość wysyłania przypomnień i próśb o kontakt. Można je wysyłać niezależnie od tego czy przenosimy kogoś do innej sekcji, czy nie.

  • Ponowne wystawianie przedmiotu znajdującego się na liście transakcji - w zależności od sekcji można wystawić podobną ofertę sprzedaży lub ponownie wystawić przedmiot.

Wprowadzono niedawno tę bardzo przydatną funkcję do menedżera, którą jest możliwość ponownego wystawienia aukcji od razu po jej zakończeniu ze wszystkimi niesprzedanymi przedmiotami. Jest ona kolejnym sposobem na to, żeby aukcje wystawiane były w najlepszych godzinach i dniach, bez Twojego obowiązku bycia przed komputerem akurat w tych momentach.

  • Karta transakcji, gdzie można dokonać zmiany adresu wysyłki, dodać notatkę, wpisać numer przesyłki oraz sprawdzić, jakie czynności zostały wykonane w związku z daną transakcją.

Również bardzo wygodna i przydatna funkcja. Wiem kto już potwierdził aukcje, w jaki sposób zapłaci, mogę natychmiast zmienić jego adres wysyłki. Widzę każdy etap aukcji i mogę szybko odpowiedzieć na pytania Allegrowicza który np. Zastanawia się dlaczego nie doszła jeszcze do niego książka. Korzystając z menedżera natychmiast wiem czy:

  1. On wpłacił już za nią pieniądze

  2. My już mu wysłaliśmy książkę, jeśli tak to kiedy?

    Magazyn produktów

  • Tworzenie nieograniczonej liczby katalogów produktów (przedmiotów na sprzedaż) i zarządzanie nimi.

Czyli masz możliwość przygotowania nieograniczonej liczby aukcji, które są zgromadzone w jednym miejscu. Możesz je wielokrotnie modyfikować i zmieniać online. Po przygotowaniu aukcji wystawiasz ją w dowolnym terminie.

  • Szablony produktów - wystawianie przedmiotów na wiele sposobów dzięki zdefiniowanym szablonom wystawiania.

  • Statystyka pomagająca wybrać najlepszy sposób sprzedaży tego samego produktu (średnia cena sprzedaży, średnia sprzedaży).

Gdy wystawiasz na Allegro wiele książek warto jest żebyś korzystał z menedżera sprzedaży, którego funkcje wprowadzają prawdziwy porządek wśród aukcji, umożliwiają łatwe odnajdywanie użytkowników, dodawanie niezbędnych o nich informacji (np. Zmiana adresu), próśb i wszystkiego co jest niezbędne do sprawnego i skutecznego procesu sprzedaży.

Więcej informacji na temat menedżera sprzedaży.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

a nie lepiej uzywac np. Sello ?

Anonimowy pisze...

Sello jest fajny, ale ma powazna wade. Trzeba wykupic hosting na MS SQL Server zeby miec dostep do wlasnej bazy z dowolnego miejsca. Chyba ze instalujemy sobie caly sql'owy engine np. na wlasnym laptopie :(.