Pisałam niedawno o tym, że będzie trudniej o status Super Sprzedawcy. Jestem właśnie po lekturze biuletynu wydanego przez Allegro o tytule „Super Sprzedawcy w opiniach kupujących.” W 2007 roku zostały przeprowadzone badania na temat tego w jaki sposób postrzegana jest ta ikonka przez Allegrowiczów. Można z nich wywnioskować z czym najbardziej kupującym kojarzy się status Super Sprzedawcy.
Klienci kojarzyli status Super Sprzedawcy z:
- możliwością otrzymania faktury VAT, paragonu, gwarancji
- konkurencyjnymi cenami
- pewnością źródła towaru
- szerokim asortymentem
- dobrze przygotowaną stroną aukcji
- towarem zgodnym z opisem
- wzorową jakością przeprowadzonej transakcji
Jakich błędów dopuszczali się niektórzy Super Sprzedawcy?
- opóźnienia w wysyłce
- niewystarczający kontakt z klientem
- późne wystawianie komentarzy lub ich brak
Dla osób, które najpewniej utracą ikonkę Super Sprzedawcy poniższe wnioski nie będą napawały optymizmem:
„Z opinii badanych wynika, że tylko dla 17% osób jest obojętne, czy Sprzedający jest uczestnikiem programu. Prawie 79% badanych, mając do wyboru identyczny przedmiot i takie same warunki zakupu, deklaruje wybór oferty Super Sprzedawcy”
Nie ulega więc wątpliwości, że status ten się BARDZO przydaje i wzbudza ogromne zaufanie kupujących. Warto więc starać się, żeby utrzymać go nawet przy tych trudniejszych wymogach. Warto cały czas szukać sposobów na zwiększenie obrotów. Jeśli jednak się nie uda spełnić warunków Allegro, trzeba będzie radzić sobie w inny sposób.
5 głównych porad na temat tego jak być Super Sprzedawcą bez posiadania tej ikonki :)
Allegrowicze sami się zorientują, że mogą Ci w pełni ufać.
1. Jeśli w komentarzach Allegrowicz okaże zadowolenie z powodu tego, że towar był zgodny z opisem, z szybkiej wysyłki lub świetnego kontaktu – pochwal się tym komentarzem na kolejnych aukcjach.
2. Skoro jest to TAK istotne dla kupujących - nie zapomnij udostępnić możliwości otrzymania faktury VAT - widać to na samej górze aukcji (tę opcję wybiera się podając dostępne formy opłaty za przedmiot.)
3. Wysyłaj towar najszybciej jak tylko możesz. Gdy zdarzy Ci się, że nastąpi opóźnienie w wysyłce, poinformuj Allegrowicza o tym niezwłocznie i zaoferuj jakiś gratis w ramach przeprosin
4. Utrzymuj dobry kontakt z klientem – odpisuj na jego maile, w których informuje Cię o tym jaką wybiera formę płatności, wysyłaj mu powiadomienia o tym, że towar został wysłany itd.
5. Niech Twoje aukcje będą ciekawe, miłe dla oka i prawdziwe. Nie zapomnij o zdjęciach i odpowiednich czcionkach.
Jeśli chcesz, to zapoznaj się z moimi wcześniejszymi postami na temat tego jak tworzyć ładne i skuteczne aukcje - cz1 i cz2.
wtorek, 17 lutego 2009
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz