poniedziałek, 10 listopada 2008

Coraz ważniejsze słowa kluczowe w tytule aukcji


Kilka dni temu Allegro wprowadziło bardzo ciekawą, nową funkcję dla niezdecydowanych klientów. Mam na mysli podpowiedzi w wyszukiwarce Allegro.

Podczas wpisywania pierwszych znaków szukanego słowa kluczowego w polu wyszukiwania pojawi się lista z sugestiami. Wpisany w wyszukiwarce ciąg znaków będzie wyróżniony na liście podpowiedzi pogrubioną czcionką.”

Jest to dobry czas na zastanowienie się jakie hasła mogą wpisywać nasi potencjalni klienci oraz przetestować je w tej wyszukiwarce. Następnie umieścić te słowa kluczowe w tytułach naszych aukcji.

Polecam również metodę wystawiania dwóch takich samych aukcji z innymi tytułami. Jeden tytuł pod Allegrowiczów przeszukujących stronę kategorii, a drugi pod tych, którzy korzystają z wyszukiwarki. Pierwsza opcja wymaga tego, żeby jak najskuteczniej przyciągnąć uwagę, a druga tego, aby użyć jak najtrafniejszych słów kluczowych.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Wystawianie dwoch takich samych aukcji z roznymi tytulami wiaze sie z podwojnymi kosztami wystawienia przedmiotu dla sprzedawcy. W szczegolnosci gdy te aukcje maja byc wyroznione. Moze lepiej starac sie wpisywac wiecej slow kluczowych w jednym tytule aukcji?
pozdrawiam

Marta Chłodnicka pisze...

Stworzyć tytuł, który spełni potrzeby obu grup Allegrowiczów (tych, któzy trafiają przez wyszukiwarkę, oraz tych, któzy trafiają przez stronę kategorii) jest nielada wyczynem.

Nie wszystkie aukcje trzeba wystawiać podwójnie, ale warto przeprowadzić test.

Można wystawić 2 aukcje tego samego przedmiotu w taki sposób - jedną drogą (np. wyróżnioną), a drugą tanią. Myślę oczywiście o prowizjach dla Allegro.

Wystawienie aukcji "bez bajerów" nie jest aż takie kosztowne (ok. 2,50 zł) i zwraca się przy pierwszej sprzedanej sztuce.