wtorek, 13 października 2009

Nieudana aukcja - nie wyrzucaj!

Raz na jakiś czas zdarza mi się wystawić na Allegro prywatne aukcje - gdy żal mi wyrzucać czegoś, czego już nie używam, a mogę na tym zarobić kilka groszy. Kiedyś robiłam tak, że gdy przedmiot na aukcji się nie sprzedawał, to kolejnym razem wystawiałam go trochę taniej , lub w ogóle z tego rezygnowałam.

Dziś już wiem, że warto wystawić kolejny raz, ale... w tej samej cenie :) Niektórzy kupujący mogą przegapić koniec Twojej aukcji, a gdy tylko wystawisz na nowo - dokonać na niej zakupu. Nawet jeśli nie ma osób obserwujących! Taka sytuacja zdarzała mi się już po wielokroć i doszłam do wniosku, że niektóre przedmioty muszą sobie po prostu trochę "powisieć" na Allegro, zanim dotrą do nich zdecydowani klienci.

Problemem jest tutaj duża ilość aukcji. Jeśli wystawiamy przedmiot niewyróżniony, niepodświetlony (drogo), to warto zadbać o słowa kluczowe w tytule, żeby w ogóle do nich dotarł potencjalny klient. Ma on po prostu zazwyczaj zbyt duży wybór. I dobrze jest wystawić daną rzecz kilka razy z rzędu. Lepiej, żeby się sprzedała później, niż wcale, prawda?:)

Natomiast, gdy okaże się, że faktycznie jest zerowe zainteresowanie niechcianym przez nas przedmiotem, to należy powstrzymać się przed chęcią wyrzucenia go. Na pewno znajdą się chętni, którzy przyjmą go za darmo. Istnieje świetny serwis, na którym możemy zaoferować nasze "śmieciuszki" - GRATY Z CHATY. Te osoby pokrywają wtedy tylko koszt wysyłki, lub osobiście odbierają graciki.

Uszczęśliwić tym możemy niejednego Internautę:)

Warto temu przedsięwzięciu poświęcić trochę czasu i uwagi. Oszczędzimy w ten sposób także środowisko, gdyż nie wyprodukujemy kolejnych śmieci.

2 komentarze:

Andrzej pisze...

Marta Ty zawsze wynajdziesz jakieś cudo w sieci, z którego nic, tylko korzystać :). Dzięki za linka do tej graciarni, bardzo przydatny serwis :).

Marta Chłodnicka pisze...

Dzięki :D Bardzo się cieszę, że się czasem przydaję ;)