środa, 21 marca 2012

Tekst, który zachęci 81% osób do zakupu na Twojej aukcji

Czytaliście dzisiejszy biuletyn Allegro? Jednym z tematów jest "Zwrot towaru bez podania przyczyny" oraz "Jak minimalizować ryzyko zwrotu towaru". Pisałam już o tym kiedyś, że warto na każdej swojej aukcji napisać taką informację:

"GWARANCJA ZWROTU PIENIĘDZY. Masz prawo w ciągu 10 dni od otrzymania towaru zwrócić go do nas, nie podając przyczyny. Otrzymasz pełen zwrot pieniędzy."

Dlaczego warto zawrzeć taką informację? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule, który właśnie otrzymałam od Allegro:


"Zwrot towaru bez podania przyczyny

Ze względu na specyfikę zakupów online, prawo nakłada na sprzedawców internetowych obowiązek przyjęcia przedmiotu, z którego kupujący chce zrezygnować. Dotyczy to także sprzedawców na Allegro, jeśli prowadzą oni działalność gospodarczą.

Kupujący w ciągu 10 dni od otrzymania przesyłki może zrezygnować i odstąpić od realizacji umowy bez podania przyczyny, o ile nabył przedmiot w formacie "Kup teraz!", a nie na licytacji. Wystarczy, że wyśle w tej sprawie pismo do sprzedającego. Oczywiście prawo do zwrotu nie odnosi się do każdego asortymentu. Nie dotyczy ono np. towarów spożywczych.

Kwestię tę reguluje ustawa.

Ponieważ klient kupując online nie ma możliwości sprawdzenia przedmiotu tak jak podczas tradycyjnych zakupów, możliwość odesłania towaru bez podania przyczyny jest dużym udogodnieniem. Eliminuje przypadki zakupu rzeczy, która nie odpowiada wyobrażeniom kupującego. Potwierdzają to wyniki ankiety przeprowadzonej w grudniu 2011r. wśród użytkowników Allegro. Kupujący wyraźnie wskazali, że przepis ten jest dla nich korzystny i poprawia komfort zakupów.

Sprzedający mogą wykorzystać możliwość zwrotu jako dodatkową wartość oferowaną kupującemu i tym samym zwiększyć atrakcyjność swojej oferty. 46% ankietowanych sprzedających potwierdziło, że opcja ta jest szansą na przyciągnięcie kupujących i zwiększenie sprzedaży. Co więcej, coraz częściej sprzedający udostępniają nawet dłuższy niż ustawowy (10-dniowy) okres zwrotu, w ankiecie odpowiedziało tak 12% sprzedających na Allegro.

O tym, że warto umożliwiać zwrot towaru niech świadczy fakt, że 81% kupujących zadeklarowało, że informacja o tym zachęciłaby ich do zakupu. Motywująco na klientów działa już sama możliwość zwrotu towaru. Tylko niewielki procent (a w niektórych branżach promil) asortymentu jest faktycznie odsyłany z powrotem do sprzedawcy.

Ponieważ zdajemy sobie sprawę, że wokół tego tematu jest sporo niejasności i wątpliwości, przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania."


Zagadnienie drugie:

"Jak minimalizować ryzyko zwrotu towaru?


Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w grudniu 2011r. wśród użytkowników Allegro, najczęstszy powód zwrotu towaru to: "przedmiot różnił się od prezentowanego w opisie". Dlatego zadbaj o rzetelny opis przedmiotu. Zamieść wyraźne zdjęcie lub film, które go wiernie przedstawiają. Możesz skorzystać z Katalogu Produktów. Dodaj informację o tym, że kolor przedmiotu może się nieznacznie różnić od widocznego na monitorze (nie dla każdego klienta jest to oczywiste). Nie ukrywaj słabych stron produktów.

Często kupujący zwracają towar, ponieważ po otrzymaniu go stwierdzają, że im nie odpowiada. Aby zminimalizować zwroty z tego powodu, w opisie przedmiotu staraj się zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje z punktu widzenia kupującego: funkcje sprzętów, stan książki itd. W przypadku odzieży, oprócz informacji o nominalnym rozmiarze podaj rzeczywiste wymiary ubrań. Dobrym pomysłem jest pokazanie opinii innych kupujących o produkcie, np. z serwisu Cokupić.pl.

Na zmniejszenie liczby zwrotów wpływ ma także natychmiastowa realizacja zamówienia. Opóźnienie wysyłki towaru zwiększa ryzyko jego odesłania, ponieważ kupujący nie mogąc doczekać się przesyłki może kupić ten sam przedmiot gdzie indziej.

Ponadto sprawdzaj towar przed wystawieniem oferty, aby zmniejszyć ryzyko jego reklamacji i staraj się unikać pomyłek w pakowaniu. Bądź dostępny dla kupującego, odpowiadaj szybko i konkretnie na jego zapytania. Im więcej informacji o przedmiocie kupujący będzie miał przed zakupem, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie chciał zwrócić towar."

Brak komentarzy: