piątek, 11 grudnia 2009

Jak zbierać opinie o produktach sprzedawanych na Allegro?


Nic tak nie przekonuje do kupna jak opinie innych zadowolonych klientów. Mają one tak niesamowitą magię, że nie wolno jej po prostu przecenić. Pisałam o tym niedawno tutaj.

Jak zbierać je na Allegro? Otóż wystarczy mieć wykupiony abonament w Menedżerze Sprzedaży, w Asystencie lub innym programie obsługującym aukcje i zdefiniować w nim maila, w którym prosimy o opinię o zakupionym produkcie. Prośbę o tę opinię należy wysłać najlepiej około tygodnia po otrzymaniu pozytywnego komentarza, a  koniecznie dopiero PO wystawieniu przez nas komentarza! W złym guście byłaby prośba o opinię, gdy nie raczyliśmy sami wystawić komentarza.

Maila można zatytułować „Podziękowanie za udaną transakcję”, przypomnieć w nim co Allegrowicz od nas kupił, podziękować za transakcję i zapytać czy jest zadowolony z otrzymanego produktu. Należy w takim emailu zapytać, czy wystawiona opinia może zostać wykorzystana na naszych kolejnych aukcjach. Ta zgoda jest niezbędna! Ewentualnie można o nią zapytać dopiero w kolejnym emailu, gdy stwierdzimy czy dana opinia się nadaje do publikacji. W każdym razie zgoda musi być.



W menedżerze sprzedaży takiego maila tworzy się w magazynie → edytor powiadomień. Wysyłamy go osobom z „Zakończone”, upewniwszy się najpierw, że otrzymały one od nas pozytywny komentarz.

Nie należy się bać opinii negatywnych o tym, co sprzedajemy. Będą one dla nas najcenniejszą informacją zwrotną, jaką możemy otrzymać. Pomogą nam się po prostu rozwinąć.

2 komentarze:

Unknown pisze...

Przydatne! ;) Ale i tak większość daje się nabierać na to co czyta i słucha ;p

Anonimowy pisze...

Od pewnego czasu na portalu "Allegro" wzrasta ilość sprzedawców- oszustw.
Interwencje serwisu "Allegro" na nie wiele się zdają.
Czy ktoś występował na drogę prawną w celu odzyskania utraconych pieniędzy w nieudanej transakcji ???
Jakie urzędy są najbardziej skuteczne w poskramianiu sprzedawców-oszustów na Allegro ???